2 min Reading
דיון בדילמה
אחרי שחקרתי את הנושא של פרסומות ופרסומות סמויות בריאליטי והתעניינתי ולאחר שקראתי מספר רב של מאמרים אני חושבת שכן הפרסומות הסמויות משפיעות מאוד על הצרכנים בגלל שהם פונים פעמים רבות אל הצד הרגשי או מושתלות בתוכניות בעלות רייטינג רב והם משפיעות יותר על הצופים בגלל שהצופים לא שמים לב שזה פרסום סמוי, לעומת זאת הפרסומות הרגילות כבר לא משפיעות הרבה על הצרכנים בגלל שהצופים כבר הפכו להיות אדישים לפרסומות מסוג זה או שהצרכנים קמים מהטלוויזיה בזמן שמוגדר פרסומות, או מנמיכים את הקול או שמזפזפים, לכן הם פיתחו שיטה חדשה שתשפיע יותר על הצופים וכעת הם משתיילים פרסומות סמויות בלי שנסים לב אליהם. בנוסף לכך קראתי מאמר נוסף שמאוד דומה לנושא הדילמה שלי שפורסם באתר FXP שמחזק את עמדתי שהפרסומות הסמויות משפיעות בצורה רבה מאוד על הצופים בלי שהם ישימו לב אליו.
לסיום, הפרסומות הסמויות משפיעות במידה רבה מאוד על הרגלי הקנייה שלנו.
לאלן דוגמה שמחזקת את אמדתי שהפרסומות משפיעות על הצופים בדורה מעוד משמעותית:(נלכך מאתר FXP)
בשנת 2003 שני סטודנטים מפראג החליטו לעשות עבודת מחקר על הפרסום ורצו לבדוק האם נאמין לכל מה שיאמרו לנו. הם המציאו שם של סופר מרקט,העמידו קרטון גדול עם לוגו על שדה וכתבו "הפתיחה בקרוב",לאחר מכן הם החלו במסע פרסום ענק במימון המלגה שלהם,בפרסום בטלוויזיה,רדיו,עיתונים ושלטי חוצות. הם פרסמו את "הפתיחה הגדולה" והזמינו אנשים להנות מהטבות ומוצרים,באותו היום של "הפתיחה הגדולה" הגיעו 4000 צ'כים לאותו קרטון,ונצבו מול שדה ריק. מניסוי זה אפשר להבין שהתיאורה היא נכונה לגמרי,ושאנו נוטים להאמין לכל מה שיאמרו לנו בפרסומות בלי לבדוק כלל את רקע החברה ומה עומד מאחוריה.
לעומת זאת, יש מספר תגובות שאנשים הגיבו למאמר שקראתי בFXP והם אינם מסכימים עם עמדה שלי ועם העמדה של כותב המאמר שפירסם באתר לדוגמה:
לסיום, הפרסומות הסמויות משפיעות במידה רבה מאוד על הרגלי הקנייה שלנו.
לאלן דוגמה שמחזקת את אמדתי שהפרסומות משפיעות על הצופים בדורה מעוד משמעותית:(נלכך מאתר FXP)
בשנת 2003 שני סטודנטים מפראג החליטו לעשות עבודת מחקר על הפרסום ורצו לבדוק האם נאמין לכל מה שיאמרו לנו. הם המציאו שם של סופר מרקט,העמידו קרטון גדול עם לוגו על שדה וכתבו "הפתיחה בקרוב",לאחר מכן הם החלו במסע פרסום ענק במימון המלגה שלהם,בפרסום בטלוויזיה,רדיו,עיתונים ושלטי חוצות. הם פרסמו את "הפתיחה הגדולה" והזמינו אנשים להנות מהטבות ומוצרים,באותו היום של "הפתיחה הגדולה" הגיעו 4000 צ'כים לאותו קרטון,ונצבו מול שדה ריק. מניסוי זה אפשר להבין שהתיאורה היא נכונה לגמרי,ושאנו נוטים להאמין לכל מה שיאמרו לנו בפרסומות בלי לבדוק כלל את רקע החברה ומה עומד מאחוריה.
לעומת זאת, יש מספר תגובות שאנשים הגיבו למאמר שקראתי בFXP והם אינם מסכימים עם עמדה שלי ועם העמדה של כותב המאמר שפירסם באתר לדוגמה:
- "קראתי,אני אישית לא מושפע.כי הפרסומת לא משקפת לי את כל תכונות המוצר.קבל ח"ח על היוזמה לעשות מחקר."
- "כמו שאומרים, יש - ויש.אני אישית לא מושפע.אבל יש כאלה שרואים ואומרים להורים:"תראו מה ראינו בפרסומת,תקנו לי".