3 min Reading
איך הפרסומות בטלוויזיה הורסות לכם את הדיאטה
האם כל הפרסומות מעבירות מידע נכון ומדויק לצופים?
הפרסומות בטלוויזיה משפיעות על הצופים בכך שחלקם מעבירות מסרים לא נכונים או לא מדויקים. הם גורמות לנו לחשוב שהמוצר "בריא" . לדוגמה: בפרסומת של ריבה הרבה פעמים מופיעה הכתובית "ללא תוספת סוכר" אבל בעצם המקור של המוצר מלא בסוכר. אז כאשר מופיע לנו כיתוב "ללא תוספת סוכר" זה לא באמת אומר שיש למוצר כמות קטנה של סוכר. אנשים שלא מבינים במזון חושבים שהוא בריא למרות שיש בו כמות גדולה של סוכר שלא מצויין בפרסומת.
צרכנות: כך פרסומות משפיעות על ההחלטות שלכם
האם הפרסומות גורמות לאנשים לצרוך דברים שהם לא צריכים?
הרבה פעמים אנשים קונים מוצרים שהם לא באמת רוצים או צריכים רק בגלל שהם ראו את המוצר בטלוויזיה. ואז כאשר הם הולכים לחנות שבה נמצא המוצר הם מרגישים דחף לקנות אותו במיידית. אבל אם בסופו של דבר לא קונים את המוצר באותו רגע, הם מגלים בדיעבד שהם לא באמת רצו את המוצר או היו זקוקים לו ולא מרגישים חוסר. הפרסומות משפיעות במידה רבה מאוד על רוב האנשים כי הם רואים את המוצר ובתת-מודע שלהם הצרכנים נזכרים בפרסומת ורוצים לרכוש את המוצר.
קישור לכתבה
קישור לכתבה
החלטה: יותר זמן פרסומות בחדשות ערוץ 2 ו-10
האם הרשות השנייה תקבל את החלטה או שלא?
הרשות השנייה קיבלה החלטה שתאפשר לשתי הזכיניות של ערוץ 10 ו 22 שיכלו לפרסם עד 12 דקות של פרסומות בכל תוכנית. ההחלטה תפגע בעיקרון שנועד להגן על צרכני הטלוויזיה מפני מינון יתר של פרסומות על ידי הגבלת זמן הפרסום על פני יממה (המגבלה היתה, במקור, על פני שעה, אך גם עקרון זה נשבר בלחץ הזכיינים במהלך השנים).
כיצב הפרסומות משפיעות עלינו
למה החברות הגדולות בוחרות לפרסם את המוצרים שלה?
הפרסומות משפיעות עלינו ,הצרכנים, במידה רבה מאוד וזה מוכח מפני שאם הם לא היו משפיעות עליינו אז החברות לא היו מבזבזות סכומי עתק על פרסום. הרבה אנשים חושבים שמה שמפורסם בטלוויזיה טוב יותר ממוצר שלא מפורסם אבל בעצם זה לא בהכרח נכון. אחת הדרכים שהמפרסמים משתמשים היא על ידי יצירת תנאי רגשי.
עבודת מחקר - האם הפרסום משפיע על הרגלי הקנייה שלנו?
היום כשאנו פותחים את הטלוויזיה,נכנסים לאינטרנט או שצופים בטלוויזיה או אפילו סתם יוצאים החוצה אנו נחשפים לפרסומות מסוגים שונים בכול מקום גם אם אנחנו לא רוצים. המאמר עוסק בפרסום במדיניות השונות בארץ, והאם הפרסום משפיע על הרגלי הקנייה של אנשים בארץ והאם הם מודעים על השפעת הפרסומות עליהם.
שאלת המחקר המרכזית היא האם הפרסום משפיע על הרגלי הקנייה שלנו. השערת המחקר היא שאכן הפרסום משפיע בצורה מאוד משמעותית על הרגלי הקנייה שלנו ועל תהליך בחירת המוצרים שאנו קונים בחנויות
כיצד יכול פרסום להשפיע עלינו מבלי שנשים לב לכך?
הפרסומות שכי משפיעות עלינו הם הפרסומות שאנחנו לא שמים לב עליהם או למוצר המפורסם בפרסומת. פרסומות אלה פונות לצד הרגשי של אנשים והם מוכחות בתור פרסומות שהכי משפיעות על הצרכנים כי כאשר הם יגיעו לחנות בה המוצר נמצאה הם יראו את המוצר והתת מודע שלהם תקשר אותם לפרסומת של המוצר ואז הם בעצם יצרכו את מה שראו בפרסומת.