מבוא לדילמה



פרסום סמוי בטלוויזיה: השפעה חזקה על הצופים או השקעה למפרסם שאינה משפיעה על הצופה.


הצגת הדילמה

אני רוצה ללמוד יותר לעומק את הנושא הזה בגלל שקיימים הרבה סוגים שונים של פרסומות המשפיעות על כל אחד בצורה אחרת. בנוסף לכך הפרסומות הם הדבר הכי חשוב לכול עיתון, אתר אינטרנט, מהדורת חדשות. הפרסומות מביאות כסף רב במקום שהם מפורסמים כי משלמים ארבה כסף כדי להכניס אותם.פעמים רבות המפרסם בוחר להשתמש בפרסומת שלו בפרזנתורים  כדי לגרום שעוד אנשים יצפו בפרסומת שלו  ובנוף לכך בלי הפרסומות גם מי שמפרסם ו גם החברה המפורסמת מפסידים כסף רב ו זה אפילו יכול לגרום לכך שהם יסגרו את החברה כי אין מספיק קונים/ צרכנים. שיכנו את המוצר שהם מצעים.
בנוסף לכך לפי דעתי מאוד חשוב ללמוד את קיומו והשפעת הפרסום הסמוי בתכנים תקשורתיים בגלל שאנחנו חשופים להם כל הזמן וחשוב מאוד לדעת איך הם משפיעות עלינו בשביל לדעת אך להתמודד איתם ולהבין שהם משתילים לנו פרסומות סמויות בתכנים שבהם יש רייטינג רב בשביל שנצרוך את המוצרים שלהם  גם אם אנחנו לא באמת צריכים את המוצר. פעמים רבות אנחנו קונים אותו בגלל שהופיע בפרסומת סמויה ולא שמנו לב שמפרסמים לנו מוצר ולכן הזכיינים של הפרסומות מרוויחים כסף רב.
הצגת מושגים עיקרים והגדרות:

פרסומת: היא פעולה שנעשית בדרך כלל בתשלום, אשר מעבירה מסרים שיווקיים בין החברה לקהל הלקוחות של החברה, גם הפוטנציאלי, ונועדה בעיקרון להציג ולקדם גם מכירה של סחורה, שירות או רעיון. נותן החסות של הפרסומת בדרך כלל מזוהה.

סוגי פרסומות: פרסומת מסחרית – אנחנו נחשפים אליה מידי יום בעזרת תקשורת ההמונים. בעזרתה מפורסמים מוצרים ישנים, חדשים ומחודשים.פרסומת זו, נועדה להגדיל את
קהל הקונים (קוקה קולה, במבה, מכונת כביסה ועוד.


פרסום סמוי: הוא שיטת פרסום שבה מועברים מסרים פרסומיים, תמורת תשלום, בתכנים של תכניות ראלייטי, תוך הסתרה חלקית או מלאה של עובדת העברתם. פרסום סמוי יכול להתקיים בכל אמצעי תקשורת.
באמצעות הפרסום הסמוי יש השתלטות איטית על הצרכנים שצופים בה, מטרת הפרסום הסמוי היא להטמיע בתודעתו של הצופה את המוצר, את השירות, את סימן המותג או את פעילותו של יצרן או ספק של שירותים. עקב ריבוי המסרים הפרסומיים הגלויים, נוצר אצל נמעני הפרסומת אדישות כלפיה וכעת נוצר צורך חדש להגדיל את השימוש בפרסומת הסמויה שפונה לתת-מודע של האדם באופן עקיף ולכן זה משפיעה על האדם יותר מאשר פרסומות רגילות .


תוכן שיווקי: הגדרות (א) תוכן שיווקי: תוכנית או קטע בתוכנית שיש בו הצגה או התייחסות כלשהי, כולל למותג או ערכי מותג, למוצר צריכה או לשרות עסקי, בתנאים הבאים : המוצר או השרות מוצעים לרכישה המונית , המוצר או השרות מוצגים באופן המשתלב בתוכנית באופן טבעי ולא בוטה, המוצר או השרות אינם נושאים לשבח או להמלצה לרכישה, במהלך התוכנית, המוצר או השרות מוצגים באופן בולט, המתפרש כפרסומת, התוכנית מופקת במימון שמשתתף בו גורם בעל זיקה עסקית למוצר או לשרות. תוכנית שיש בה תוכן שיווקי תסומן בתור שכזאת, בתחילתה, במהלכה ובסיומה, בדרך שתהיה ביטוי אפקטיבי של החובה להגן על הצופים מפני הטעייה. שום תוכן שיווקי לא יהיה בגדר פרסום סמוי.